lördag 28 augusti 2010

Just när du trodde det var över...


Haha! Du trodde att det var över, eller hur? Glöm det. Jag hittade nämligen mer gurka idag. Små. Så det är ju läge för att göra cornichons också. Visserligen är dom här gurkorna lite lite för stora som cornichons, men det stoppar inte mig. Dags för en fransk inläggning alltså. Just nu ligger dom i salt över natten.
Det kan förmodligen ses som överkurs att göra tre sorters inläggningar på tre sorters gurkor på en månad. Men ingen av er skulle läsa den här bloggen om jag hade ett normalt förhållande till mat. Underhållningsvärdet skulle vara noll.

Så nu kör vi igång gurkrecept nr 3, cornichons. Jag har redan lagt in saltgurka och sötsur kryddgurka. Dags för sur och knaprig gurka också. Som tidigare nämnts så har jag precis saltat in den.

Inga kommentarer: